pátek 6. června 2014

Babiččina moudrost

Jedna z mých babiček mi neustále dává nějaké „důležité“ rady do života. Například, že je nutné utěrky a ručníky každý týden vyvařovat, aby se zahubily všechny bakterie, že nemám používat tekuté mýdlo, ale tuhé, že používání tamponů je škodlivé zdraví, že je největší čas si najít už toho pravého ženicha a že všechna moudrost světa se dá vyčíst v Bibli.


Abych pravdu řekla, tak všechny její životní zkušenosti pouštím jedním uchem sem a druhým tam. Jedna z jejích rad mi ale opravdu v paměti zůstala a poslední rok mi přichází na mysl mnohem častěji, než bych chtěla - „není tak podstatné si najít muže, kterého bys nad všechno na světě milovala. Spokojené manželství budeš mít, když on si tě bude milovat mnohem víc, než ty jeho.“ (citováno přesně)
 
Dlouhou dobu jsem přemýšlela, jestli je vůbec reálné někoho takového vůbec najít a ještě delší dobu jsem uvažovala nad tím, zda je vůbec košer se takhle chovat k někomu, s kým bych teoreticky měla vydržet ve šťastném soužití až do smrti. Nepřijde mi to vůbec fér.

Když teď nad tím přemýšlím, tak vlastně nemůžu posoudit, jaké měla s tímto přístupem manželství. Děda zemřel v době, kdy jsem byla ještě relativně malá, ale babička o něm vždy mluví se slzami v očích - těžko říct, jestli je to pouze sentimentem, mnohaletým přikrášlováním či sebelítostí nad svou samotou. 
Největší paradox pro mě ale je, že já vlastně ani nevím, jaká z vět z babiččina sloganu je pro mě více nepředstavitelná…



1 komentář:

  1. Jeden z paru vzdycky miluje vic, rikavala moje babicka. A ten druhy, co miluje min, to ma snazsi, Tomasku..

    Laska se neda a nemela by se merit a pomerovat jako velikost pokoje! Bud milujeme a jsme milovani a nebo ta rovnice neplati :)
    Ses s nekym a je Ti s nim dobre? Neres! :) Slova meho taty..

    T.

    OdpovědětVymazat

Prosím "anonymní" návštěvníky o podpis :)