čtvrtek 14. listopadu 2013

Stateční/ý

Když něčeho máme dostatek, máme tendenci si toho nevšímat, přehlížet to a všeobecně si toho nevážit. Můžete to dokonce vygradovat do bodu, kdy to budeme znehodnocovat, povyšovat se nebo dokonce zesměšňovat. Proč?


Proč?

Nevím jak u vás, ale u mě je klasické, že když se cítím před někým/něčím silná, mám tendenci si z něho/toho dělat srandu a chovat se tak, jak si nezaslouží. Dovoluji si víc, než bych si dovolila k ostatním. Všímám si toho už dlouho a lidé, kteří mě znají dobře, to ví také a velkoryse to přecházejí. To ale nic nemění na tom, že toho pak lituji a je mi z toho smutno. Pořád tu jsou totiž tací, kteří mě takovou neznají.

Už dlouho si uvědomuju, že opravdu nevím, co chci. Nejdřív po něčem toužím, ale když to náhodou dostanu, vidím jen chyby a negativa, než abych se na to podívala z jiného úhlu a viděla to pozitivně. Místo abych byla v sedmém nebi, že mi někdo vyjeví své city, cítím se na koni, protože o svojí převaze vím a mám tak určitou jistotu. Vím to a využívám toho.

Je statečný ten, kdo nám bez okolků vyjadřuje své city a odhaluje tím svou duši, i když ví, že nám tím dává pomyslnou zbraň, kterou ho můžeme „zničit“. Já bych to nedokázala.

Otázkou tedy asi není, proč mi člověk vůbec vyjadřuje náklonnost, ale spíše proč já jí od něho neumím přijmout?


3 komentáře:

  1. Podle mě je přijímání nákloností závislé na tom, co si podvědomě myslíme, že si zasloužíme. Takže mít víc ráda sama sebe a přijde to samo? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Janka a uz si prisla na odpoved tej zaverecnej otazky? Ja si ju kladiem dlhsie.
    Bojime sa zraneni od tej osoby lebo vieme, ze je silna a my este na to nie sme dost zeli? Alebo proste je to len nejaky obranny reflex? Alebo ako pise Jarka, je to o tom co si myslime, ze si zasluzime a co nie (sebelaska)?

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím si, že když se máme rádi sami, tak nám nepřijde ani "divné/špatné", že nás má rád i někdo jiný. A tím pádem jsme schopni lásku přijmout:)
    Samozřejmě se bojíme i zranění (je to zcela přirozené, že si dáváme větší pozor), ale zase - říkám si, že jsem se bála už dost dlouho.. Když to jednou nezlomím, tak se budu bát navždy..

    Janka

    OdpovědětVymazat

Prosím "anonymní" návštěvníky o podpis :)