sobota 18. května 2013

Signály

Když jsem kdysi v knihkupectví našla příručku Jak flirtovat od Niny Deissler, myslela jsem si, že je to napsáno přesně a jenom pro mě. Jak ale čas běží, tak jsem se chtě nechtě flirtovat nakonec naučila - sama od sebe. Věřte si tomu nebo ne, ale i když to nepoužívám, tak to opravdu umím a někdy mi to i jde..


Co mi ale do teď vůbec nejde - rozpoznávat signály. Jak mám poznat, že je vhodná doba vybalit z dávno zapomenutého kouzelnického klobouku ty nejlepší čísla?
Když se nad tím povznesu, tak by se dalo s nadhledem říct, že s jistou dávkou sebezapření bych to dokázala sama od sebe odhadnout - konec konců, když on nebude reagovat, tak můžu s "flirtováním" přestat a on si bude myslet, že se mu to jenom zdálo.

Problém začíná v okamžiku, kdy musím odhadnout toho druhého.. Jak mám poznat, kdy flirtuje on?
Už jsem se naučila si zvyknout na skutečnost, že muži občas bývají milí a pozorní. A taky jsem se naučila, že existují dvě kategorie mužů - jedna je plná těch, kteří za svou naklonost a starostlivost "něco" očekávají a v druhé jsou ti, kteří jsou prostě milí pořád.
Co ale absolutně nezvládám je přerozdělování můžu do těchto pomyslných skupinek - jak mám poznat, že ten, kdo stojí naproti mě, je na mě hodný z čistě nezišných důvodů?
 
Kdybych měla být úplně upřímná, tak bych se musela přiznat k tomu, že jsem nikdy v životě vlastně nikoho nesbalila. Vždycky jsem byla sbalena. Protože já nikdy, opravdu nikdy, neudělám první krok. Vím, je to dětinské, a myslím, že jsem na to už kolikrát doplatila, ale je to tak. 
Myslím, že je to taky tím, že nejsem moc empatická. V některých věcech dokonce vůbec - například v tomto. Jsem prostě ten typ, ktery by uvítal, aby příslušníci mužskeho pohlaví nosili na čelech cedulky typu "jenom práce", "jsem zadaný - šťastně", "jsem zadaný, ale hledám za koho jí vyměním", "chci s tebou chodit" nebo "chci tě, ale jenom na sex". Ohromně by mi to totiž usnadnilo život! Opravdu!
Nemusela bych si všímat všelijakých signálů (které si popravdě stejně ani neumím vysvětlit), natož pak hledat důvod, ze kterého byly provedeny. Tedy jestli skutečně provedeny byly - myslím totiž, že většinou vidím to, co prostě vidět chci a přehlížím to, co vidět nechci. 

Co třeba znamená, když mi někdo napíše na dobrou noc, ať se hezky vyspím a že na mě myslí? 
Co si myslet o kamarádovi, který mi v obýváku stele gauč a pak se mě s peřinou v ruce dvakrát ptá, jestli opravdu radši nechci spát vedle něj v posteli?
Co si myslet o klukovi, který ke mě přijede v půl 11 večer, ale sedne si na druhý konec pokoje, po dvou hodinách se přesune ke mě na gauč a po další půlhodině vstane s tím, že už musí jít? 
Co si myslet o někom, kdo mi sice často píše, ale v závěru nemá čas se vidět?
Nebo co si myslet o tom, kdo mě jen tak zve na víkend do Paříže.

Člověku by se chtělo až věřit, že tohle jsou opravdu skutečné signály. Jak už se mi ale několikrát potvrdilo, tak pravda, ale může být i taková, že ti muži prostě patří do druhé zaškatulkované kategorie. Jak to tedy poznat?

Abych pravdu řekla, tak jsem z toho úplně zmatená a nejsem si vůbec jistá, že se někdy toho pocitu zbavím. Ale asi stejně tak nějak doufám, že muži začnou "své nálepky" více využívat. Vím, že to prakticky v realitě není možné, protože by jim to zkazilo všechny ostatní šance a mezilidské vztahy, ale myslím, že by všichni měli upřímně dávat najevo, o "co" jim skutečně jde.

A třeba by to nepomohlo jenom mě.. 

Nebo jsem snad jediná vadná já? Jak to poznáte vy?


4 komentáře:

  1. Ja bych na tvem miste nechala toho muze, at flirtuje dal.. a nereagovat na to, neocekavat nic uzasneho nebo vubec neco.. ale jen pozorovat, uzivat si (je to prece prijemne=), nepospichat, nechat mu prostor, aby citil, ze ty do nej netlacis a on ma motivaci pokracovat dal, kdyz vidi, ze te to tak vyhovuje =)

    OdpovědětVymazat
  2. Holka by nemela balit kluky. Z principu veci, kluky bavi balit, pokud je vse zadarmo, prestava nas to bavit. Souhlasim s predchozim komentarem. Uzivat si flirtiky, cekat co se stane, nevyvijet prilis aktivitu. Jasne, trva to a to je prave to hezky. Pokud je vec vyhrocena - bali holka, vse je rychle (sex na prvnim rande), vetsinou to nedopadne protoze tohle neni neormalni. Prvni rande v parizi? Vyhroceny. Stlani gauce a periny v ruce s otazkou... Nevim...nedospely? Nevim co chci? Neumim v tom chodit? Gauc, 2 hod delay v prisednuti a pak bye bye...to je divny. Asi skatulka neumim v tom chodit. Pokud nekdo nema cas tak ma proste program, nehroti to... Nechava vodu plynout, nema jasnej prvoplanovej cil. Muze to bejt nekdy ok, nebo nevim:-) nechci se tady verejne obhajovat:-)
    Par obecnych pravd z rise chlapu (damy prominou bude to trosku pure): holka by se mela na ulici smat a byt sexy, byt hezka, abysme ji oslovili a ona by s nama flirtovala. Libi se nam dlouhe rozpustene vlasy. Je to ice braker, pochvalime vlasy. Libi se nam bizu, saty, nebo cokoliv jineho. Ice braker. Usmev, mrknuti, pohled, opetovany usmev- ice brakery. Na tomhle principu to funguje.
    Osobni zkusenost: pokud vznikl vztah z iniciativy holky, nikdy to nebylo OK. dokonce mam zkusenost s tim ze si me holka zvala na klasickym tretim rande domu na sex. Kdyz sem to ve slusnosti odmitl v domneni ze stoupne moje hodnota, ona se nastvala na max.
    Dogma: holka nebali
    Dogma plati
    Chlap funguje na principu tohoto dogma
    Neni dobre porusovat dogma; chlap si pak nepripada jako chlap
    Ego style
    Ad absurdum: chlap potrebuje mit napumpovane ego a to zaridi holka ktera vi jak na to #flirtiky, hezke chovani (koupime cokoliv ale potrebujeme za to hezke chovani, zadnou prudu), sympaticky vzhled (ne ja ten vytahany svetr nosit budu protoze je mi prijemny #smrt)

    Je to velky tema, urcite je potreba mit zkusenosti se vsemi moznymi situacemi a pak si clovek zacne vazit hlavne sebe (bod 2 ze zapisu jak byt vice stastny).
    Mozna obecne...nevyplaci se byt hodny. Nejaka oponentura?

    OdpovědětVymazat
  3. Možná se mi to jen zdá, ale připadá mi, že tvůj komentář je zbytečně moc nabubřelej a arogantní :(
    Jinak, asi ten článek špatně vyzněl, protože podle vašich obou komentářů mám pocit, že si myslíte, jak moc to řeším a jsem z toho nešťastná.. Nápad na tento článek vznikl včera večer, kdy se mě kamarádka ptala na můj názor a já jí musela přiznat, že se sama v těhle věcech moc nevyznám.. Doma jsem pak přidala pár vlastních zkušeností z posledních týdnů a článek byl na světě.. Každopádně, jestli můžu ještě něco říct, tak třeba ten příklad s odestýláním postele - šlo o vyloženě kamarádskou nabídku a já to v tu chvíli věděla - když jsem uváděla ten příklad, tak to pro mě bylo jako uvádět něco co je nad slunce jasné, ale přitom je to úplně naopak..
    Každopádně ale děkuji za čas, který jste mi svými příspěvky darovali a děkuji za Vaše názory :)

    Janka

    OdpovědětVymazat
  4. Taky si myslím že balení by mělo být na mužích. Nemám rád ženy, které se vnucují a raději si s nimi tu schůzku odpustím.

    OdpovědětVymazat

Prosím "anonymní" návštěvníky o podpis :)